vertaling webstek

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Wed, 1 Sep 2004 13:18:18 +0200

On 1 Sep 2004, at 12:34, Elros Cyriatan wrote:

> Hoe het in de praktijk met een Bugzilla zou werken weet ik ook niet,
> maar ik dacht vooral aan algemenere dingen: "verklarende woordenlijst
> voor gebruikers maken a.h.v. woordenlijst", "woordenlijst beschikbaar
> maken op manier X". Maar dat soort bugs zal niet ingewikkelde
> onderlinge afhankelijkheden hebben; met een Wiki zal het ook wel
> lukken.

Ik zag op nl.gnome.org een formulier voor het melden van fouten in
vertalingen en het doen van suggesties
(<http://nl.gnome.org/foutrapport.php>). Ik vond dat er bijzonder
vriendelijk uitzien.

(Bij de GIMP daarentegen heb ik me groen en geel ge=EBrgerd aan het
feit dat iedereen Bugzilla moet gebruiken om een fout aan te melden.
Weliswaar vermindert een dergelijke drempel mogelijk het aantal
dubbelen, maar het vermindert ook mogelijk de kans op unieke fouten.)

--
branko collin
collin@xs4all.nl