specificatie ELA ontvangen

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Mon, 21 Jun 2004 18:00:18 +0200

Ik heb de eerste specificaties voor de ELA (ELektronische Aangifte)
ontvangen. Helaas zit er geen licentie bij, dus mag ik de documenten
volgens mij niet doorgeven.

Hoofdpunten:

1. Elektronische aangifte van Omzetbelasting (2005) en Loonbelasting
(2006). In een PP-document wordt ook "WIA: IB/O-VpB (in 2005, over
2004)" genoemd, wat zoiets als Wet In A???: Inkomstenbelasting
Ondernemers ???? zou kunnen betekenen?

2. Aanmelden bij de belastingdienst lijkt nodig te zijn om

- uitvoer van je module/programma geaccepteerd te krijgen

- helpdeskondersteuning te krijgen

- onderdeel van het testtraject uit te maken

3. Uitwisselformaat: XML-applicatie

4. Uitwisselmethode: SMTP en X.400 over TCP/IP, X.25, X.29

5. Belastingdienstserver en gebruikerssoftware gaan een dialoog aan
waarin authenticatie, verzending aangifte en foutmeldingen mogelijk
zijn.

--
branko collin
collin@xs4all.nl