Nederlandse ontwikkelaars/gebruikers van vrije boekhoudsoftware?

Ronald van Engelen vertaling@nl.linux.org
Fri, 02 Jul 2004 15:39:05 +0200

On Fri, 2004-06-25 at 12:29 +0200, Tino Meinen wrote:
> eisen
> Ik
>
> Mogelijk is de Rabobank weer vervallen in oud gedrag...

Het is inderdaad zo dat er op dit moment op de websites (inclusief
elektronisch bankieren) niets te zien is van de goede voornemens.

Ik heb echter een beleidsdocument ontvangen, waarin duidelijk is dat
toekomstige ontwikkelingen op het gebied van elektronische documentatie
open/vrije standaarden zullen volgen, i.p.v. het tot nu toe gevolgde
'browser-beleid', waarbij inderdaad gekozen om 1 browser (IE) op 2
platformen (Win + Mac) te ondersteunen.

> Ik heb gisteren nog het internetbankieren bij de Rabobank geprobeerd.
> Het lukt alleen om in te loggen als ik Firefox laat zeggen dat hij IE6
> op Windows is. Als ik Firefox eerlijk laat zijn, krijg ik een pagina
> te zijn waarop staat dat het om technische redenen momenteel niet
> mogelijk is om in te loggen en dat 'ze' er aan werken.

Ik gebruik epiphany of galeon uit Debian unstable of testing
(afhankelijk van de stabiliteit van de build) en moet inderdaad de
cookie accepteren (dan zegt ie niet meer dat ik een ondeugdelijke
browser gebruik). Daarna moet ik wel eens een keer extra op 'refresh'
drukken, maar gebruik de site al anderhalf jaar met genoemde browsers.
Verre van ideaal, maar het scheelt me een windows installatie +
licentie.

> Ik heb geprobeerd een email-adres van een helpdesk te vinden, zonder
> resultaat.

Dit punt (communiceren met de bank) heb ik ook in mijn verzoek
behandeld, maar heb daar nog geen concrete reactie op gezien.

> Misschien kun je die brief nog eens sturen?

Be my guest ;). Ik heb er echter vertrouwen in dat het bij de bak wel
goed komt; het lijkt me wel zinnig (zoals ik al schreef) om iets
dergelijks aan de belastingdienst te vragen.

Ronald