Vertaalprobleem

Vincent van Adrighem vertaling@nl.linux.org
Sat, 28 Feb 2004 15:05:19 +0100

--=-vt/CiRwWp+F5FOGU47pf

Hoi allemaal,

Dingen als:
shell
terminal
console

Zijn er in het Nederlands nogal ingeslopen. Dingen als
"commandline->opdrachtregel" houden deze dingen wel enigszins op afstand
binnen een grafische omgeving, maar toch begint het te knagen.

Na een gesprek met drie andere vertaalteamcoordinatoren in gnome-i18n op
IRC ben ik erachter gekomen dat bijna geen enkel team het laat staan,
maar het vertaalt. Als ik naar het Duits kijk, zie ik dat daar gebruik
wordt gemaakt van Befehlszeile, wat, met mijn gebrekkige Duitse kennis,
zoveel betekent als opdrachtregel.

Graag jullie degelijk onderbouwde mening hierover. Het lijkt me namelijk
een diepgeworteld probleem.

Groetjes,
Vincent van Adrighem
--=20