[vertaling] psmisc wil niet verstaanbaar praten

Benno Schulenberg benno at nietvergeten.nl
Sun Dec 26 13:57:17 CET 2004

Hallo vertalers,

Met het testen van de vertaling van PSmisc heb ik een moeilijkheid:
de vertalingen van de hulpteksten van killall en pstree komen er
niet uit, terwijl die van fuser wel in het Nederlands verschijnen.

Ik doe steeds het volgende:

tar  -xzf  ~/psmisc-21.5.tar.gz
cd  psmisc-21.5/
cp  ~/psmisc-21.5.nl.po  po/nl.po
sed  -i  "s/it pt/it nl pt/"  configure
./configure
touch  po/psmisc.pot
make
cp  po/nl.gmo  /usr/share/locale/nl/LC_MESSAGES/psmisc.mo

(Het laatste commando als root.)

Daarna probeer ik:

export LANG=nl_NL
src/fuser --help
src/killall --help
src/pstree --help

Hiervan toont alleen fuser z'n hulptekst in het Nederlands.  En die
tekst verandert ook als ik ~/psmisc-21.5.nl.po verander en de
bovenstaande procedure opnieuw doorloop.  Maar killall en pstree
blijven hun hulptekst in het Engels tonen.  Als ik po/nl.gmo bekijk
met behulp van 'xxd po/nl.gmo | less', dan zie ik dat de teksten en
vertalingen van killall daar helemaal niet in voorkomen, en de
teksten en vertalingen van pstree in een iets andere volgorde.

Doe ik iets verkeerd?  Of ontbreekt er iets aan PSmisc?

Met vriendelijke groet,