proficiat nieuwe site (+kleine bemerking)

Julie Vermeersch vertaling@nl.linux.org
Thu, 19 Aug 2004 20:11:05 +0200

On Thu, 19 Aug 2004 19:30:23 +0200
Ronald van Engelen <ronalde@xs4all.nl> wrote:
>=20
> Hartstikke goed!

Volledig mee eens!

=20
Typische Vlaamse uitdrukking, al wordt hier in de streek meer
miereneukerij gebruikt dan mezepisserij. ;)

>=20
> Ook ik wil nog even wat mede-mezepissen; ik vind de beide logo's nu
> ook een behoorlijk 'eigen-volk-eerst-gehalte' hebben.=20
>=20
> Zo associeer ik de Vlaamse vlag (ongewild) met het Vlaams Blok zolang
> de werkelijke scheiding van Belgie nog niet tot stand is gekomen. Het
> nederlandse vlaggetje associeer ik op gelijke wijze met allerlei
> rechtsradicale bewegingen in Holland.

Waarom is dat? De Vlaamse Leeuw is al zo lang gewoon het logo van de
Vlaamse Gemeenschap, ik heb hem nog nooit geassoci=EBerd met het Vlaams
Blok. Ze hebben veel stemmen behaald bij de laatste verkiezingen, maar
zijn zeker nog niet de hoofdpartij van Vlaanderen!

> Ik stel daarom een wat algemener (en waarschijnlijk ook saaier) logo
> voor: het Gnome foot logo met de tekst nl.gnome.org. Ik heb een
> haastig voorbeeld hiervan bijgevoegd en op
> http://www.lacocina.nl/nl.gnome.org/
> gezet, als SVG (bronbestand) en geexporteerd naar PNG.
> =20
> Gegroet,
> Ronald

Dat zou een oplossing kunnen zijn, al vind ik die vlaggen ook helemaal
niet slecht.

Groeten,
Julie