monitor

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Mon, 30 Jun 2003 21:10:01 +0200 (CEST)

On Fri, 27 Jun 2003, Tino Meinen wrote:

> 'to monitor' is iets in de gaten houden, controleren, voortdurend
> observeren, bewaken in de zin van alert blijven op veranderingen.

Observeren had ik nog niet aan gedacht. Je zou dan iets van 'Observatie-
applet' krijgen. Helemaal niet slecht.

Uit andere reacties maak ik op dat 'bewaken' de voorkeur heeft.
Persoonlijk zou ik voor algemene termen 'observeren' nemen en in
voorkomende gevallen 'bewaken' (procesbewaking klinkt beter dan
procesobservatie).

Iedereen mee eens?

--
Reinout van Schouwen			Artificial Intelligence student
email: reinout@cs.vu.nl			mobile phone: +31-6-44360778

Softwarepatenten bedreigen Europa. Teken op petition.eurolinux.org!