2e ronde 'moeilijke' vertalingen

Tino Meinen vertaling@nl.linux.org
27 Jun 2003 21:12:04 +0200

Op di 24-06-2003, om 12:50 schreef Jeroen ten Berge:

> Hehe, 2 leuke invalshoeken :)
Misschien een mooi mannelijk tegenwicht voor de vertaling van
'parent-child' met 'moeder-dochter'
We zouden computer en gast nog kunnen combineren.
host->gastcomputer
remote host->gastcomputer op afstand.
Als het een router of printer betreft zou je dan computer kunnen
vervangen door router of printer.
Het blijft een beetje tobben met dit woord.

> Hoezo ? Als ik een "preview" van een afdruk wil zien, dan is dat toch een voorvertoning van wat er uit de printer gaat komen ? (mits je de goeie driver hebt ;))
Nee, ik zou zeggen dat dat een voorbeeld is van hoe het er op papier uit
gaat zien.
Een voorbeeld dus.