2e ronde 'moeilijke' vertalingen

Kees van den Broek vertaling@nl.linux.org
23 Jun 2003 20:16:47 +0200

Medium:
Middel
Gemiddeld
Medium

Label:
Label
(geen vertaling?)

Host:
Computer
Gastheer (context afhankelijk, maar onwaarschijnlijk)
Host

Home: (Refereert home in alle gevallen naar hetzelfde 'thuis'? Als dat
niet zo is dan is het misschien tijd om de programmeurs hiervan te
overtuigen dat dat voor de gebruikers wel eens lastig kan zijn)
Persoonlijk
Persoonlijke map
Start
Startpagina
Thuis

Fonts:
Lettertypes *
Lettertypen

Comment:
Commentaar
Opmerking

Central European:
Centraal Europees
Centraal europees
Centraaleuropees
Centraal-europees
Centraal-Europees

Actions:
Acties (7)
Handelingen (1) (klinkt toch ook wel mooi)

Pixels: (de eeuwige discussie van alles NL of alles EN...)
Beeldpunten
Pixels

Tools: (in de vorm van een menufunctie, dus een werktuig zal het nooit
zijn)
Extra (*?)
Gereedschap
Werktuigen
Hulpmiddelen

{In, Uit, null}zoomen:
{In, Uit, null}zoomen
of:
Vergroten, Verkleinen, ?

Top:
Begin
Boven
Top

Revert:
Herstellen
Inverteren
Terugdraaien
Teruggaan
Terugkeren
Terugzetten

Layout:
Layout
Opmaak
Vormgeving

Bottom:
Eind
Onder
Onderkant

Preview:
Voorbeeld
Vooruitblik
Overzicht
Voorsmaakje

-----

Een setje vertalingen:

Back: Terug
Forward: Vooruit
Previous: Vorige
Next: Volgende

Ook is:
http://home.o2w.net/~ivo/wiki.pl?Sneltoetsen
ge-update.
Laten we overeenstemming proberen te bereiken op gebied van de sneltoetsen
voordat gnome 2.4 de deur uit gaat. Ik ga er vanuit dat er nog wat discussie
nodig is omdat bij sommige applicaties vast een toetsconflict ontstaat
met zo'n grote lijst. Dat kan ik zelf natuurlijk niet voor elke applicatie
nagaan.

Groeten,
Kees