vertaling.nl.linux.org website, wiki

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Wed, 16 Jul 2003 14:44:44 +0200 (CEST)

Hoi Ivo,

On Tue, 15 Jul 2003, Ivo Timmermans wrote:

> Nu heb ik de komende paar dagen tijd om hieraan te werken, en ik zou
> graag van jullie willen horen wat je mist, anders zou willen, of
> helemaal te gek vindt aan de huidige site.

De huidige site is nogal onoverzichtelijk en veel informatie is verouderd
(bijv. de maintainer van de GNOME vertalingen). Wat er vooral mist is
goede uitleg voor beginnende vertalers, zoals die op
gnome-nl.sourceforge.net wel staat. Verder wekt de site de indruk alleen
op Debian gericht te zijn, wat natuurlijk niet zo is. Ik mis bijv. ook een
link naar de Mandrake-vertalingen
(http://www.mandrakelinux.com/l10n/nl.php3) en zo zijn er ongetwijfeld nog
meer.

>   - je kunt een account aanvragen, met bevestiging en activatie via
>     e-mail;
>   - met dit account kun je woorden wijzigen of verwijderen;
>   - bij elk woord kun je direct naar een discussiepagina op de wiki.

*kreun*, niet nog een webaccount. De Wiki kan toch ook zonder accounts? Er
moet alleen een backup zijn om misbruik ongedaan te maken. Het moet ook
mogelijk zijn om bij "voortschrijdend inzicht" bestaande vertalingen uit
de database te halen.

De koppeling tussen woordenboek en wiki is wel een erg goed idee.

De 'Voortgang' en 'Gebruikers'-pagina's kunnen weg tenzij er actuele
inhoud op komt.

Wellicht is een irc-applet voor #l10n.nl handig om dat kanaal wat meer
leven in te blazen?

Je zou webformpjes kunnen maken om direct queries bij Van Dale en
Euroglotonline te doen. (Dit kan overigens ook via smart bookmarks in je
browser, zie
http://galeon.sourceforge.net/bookmarks/browse.php?category=Research ), of
direct doorsturen als een gezocht woord niet in de database staat.

tot zover mijn ideetjes,

--
Reinout van Schouwen			Artificial Intelligence student
email: reinout@cs.vu.nl			mobile phone: +31-6-44360778

Nog 3 weken om een nieuwe kamer in Amsterdam te vinden...