distributed computing

Jeroen ten Berge vertaling@nl.linux.org
Mon, 7 Jul 2003 14:06:35 +0200

> Ik ben niet zo zeer op zoek naar een nieuwe vertaling als naar een
> bestaande. Evengoed bedankt! :-)
Computable laat het onvertaald, C'T (F&L) doet het sterk context afhankelijk, distributed computing is een term die eigenlijk meerdere technieken over één hoop gooit, voorzover ik weet is er nog geen standaard vertaling voor deze term, maar gedistribueert computeren lijkt me een redelijke vertaling. Computeren als werkwoord in dit geval omdat het over een boel termen ineens gaat, gedistribueerde processen, gedistribueerde berekeningen, gedistribueerde programmatuur, etc. etc.