nog enkele pangrammen

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Fri, 17 Jan 2003 02:19:23 +0100

On 17 Jan 2003, at 1:11, Onno Zweers wrote:

> Die ene Onno Zweers zit toevallig ook op deze lijst ;-)

Dat wist ik. :-)

> Iets flexibeler en in dit geval goed bruikbaar is Sater. Sater is mijn
> tweede projectje. Sater checkt twee strings en laat je precies zien
> welke letters er teveel gebruikt zijn en welke je nog moet gebruiken.
> Ideaal ook voor pangrammen. Vul abcdefghijklmnopqrstuvwxyz in bij
> original text. Je kunt zelfs zien welke letters je het eerst moet
> opmaken omdat ze het zeldzaamst zijn. Helaas kan Sater geen woorden
> voorstellen. http://www.xs4all.nl/~onnoz/maanrag/sater.html

Ik heb er even mee gespeeld, maar weinig bruikbaars gevonden.

Leuke woorden lijken me in elk geval, naast 'linux': qat, dichter,
bofh, psyche, mythe.

Maar veel verder dan 'je linuxbofh verweekt zijn psyche met goede
qat' kwam ik niet. (En welke linuxbofh doet dat nu? Misschien met
jolt, maar dan zit je weer met die q.)

--
branko collin
collin@xs4all.nl