Thin client

Ime Smits vertaling@nl.linux.org
Fri, 10 Jan 2003 12:54:41 +0100 (CET)

INDIVIDVVS VOCATVR Gerald Raucamp DIE 10/1/2003 12:38 VERE SCRIPSIT:

| Iets als http://www.openbrick.org kan je als mini client zien... maar
| tis geen thin client.
| Ja, tis misschien beetje muggenzifterij, maar hmm, liever geen
| vertaling laten dan een 'mindtwisting experience'.

Miniclient vind ik alles behalve een hersendraaiende ervaring. Je argument
dat het beter is niet te vertalen omdat deze term toch alleen wordt
gebruikt door sysadmins die de hele dag in het Engels rondlopen snijdt geen
hout. Die mensen kiezen namelijk toch wel voor de Engelse locale.

Ennuh, die openbrick lijkt me meer een voorbeeld van een *thin server*.
Miniserver lijkt me de lading in dit bijzonder geval de lading uitstekend
dekken.

Ime