Website

Vincent van Adrighem vertaling@nl.linux.org
Wed, 5 Feb 2003 12:20:44 +0100

--XLzor6s=.Qi:r5Je

Op Wed, 05 Feb 2003 10:22:14 +0100 schreef "ras-m" <ras-m@cable4u.nl>:

> [...]
> informatie op hun 'website' met de volgende woorden: "Kijk voor meer
> informatie op onze webstek."
>=20
> Ik vond het ook wel een leuke vertaling maar aangezien ik 'm nog niet
> buiten een select aantal computerverslaafden gebruikt had horen worden
> vond ik 't niet acceptabel in (mijn) vertalingen. Ik vind het nu wel
> tijd worden om dit te gaan gebruiken. Temeer daar het gelijk een
> discussie kan helpen be=C3=ABindigen die al een tijdje sleept, alhier en
> bij de mozilla vertaling, en waarin vooralsnog volgens mij geen

Stek is een heel persoonlijk woordje. Het wordt meestal gebezigd in die
zin die jij net noemde: "Kijk voor meer info op onze webstek." Om die
reden zou het ook een goede vertaling zijn voor "homepage".
Ook zou ik geen gebruik maken van een "internetstek" en dat vervangen
met "webstek". Dat bekt toch een stuk lekkerder dan internetstek.

  Ik stel het volgende voor:

  webstek:       standaard vertaling van internetsite.

> webstek:       standaard vertaling van website.

  webpagina:     standaard vertaling van internetpage.

> webpagina:     standaard vertaling van webpage.

  webstek:       standaard vertaling van homepage.

Groetjes,
Vincent

P.S. Ik moet er nog wel aan wennen hoor...

--=20
Gpg-key: http://pki.surfnet.nl KeyID=3D0x06BAB003
Help mee met het vertalen van GNOME. Kijk op http://gnome-nl.sf.net/
voor meer info.