Returned mail: User unknown

Taco Witte vertaling@nl.linux.org
Tue, 12 Aug 2003 17:24:35 +0200

On Tue, 12 Aug 2003 16:52:05 +0200
Hendrik-Jan Heins <hjh@passys.nl> wrote:

> Zelfde hier!
> Is het toch niet slim om weer eens de discussie te starten over of deze
> lijst wel voor iedereen te bereiken moet zijn? Misschien moet de lijst
> afgesloten worden voor mensen die geen lid zijn. Dan zou voor die mensen
> bijvoorbeeld een ander adres beschikbaar kunnen worden gesteld waar ze
> vragen/opmerkingen naar toe kunnen sturen. Dit nieuwe adres wordt door
> een beheerder bijgehouden en die bepaalt dan welke berichten wel en niet
> op de list komen...
> Is zoiets een idee?

Dat lijkt mij een goed idee. Een andere oplossing (die misschien
eerder al genoemd is) zou kunnen zijn om SpamAssassin mailtjes
te laten filteren (dan hoeft niet iemand dat met de hand te doen).
Ik heb geen idee hoe het beheer van deze lijst loopt, maar dit
laatste lijkt mij ook heel handig.

(Al mijn e-mail naar phys.uu.nl gaat tegenwoordig door SpamAssassin
en een ORDB scan; alles wat als 'spam' wordt bestempeld laat ik
op de server verplaatsen naar mijn prullenbak; resultaat: hoogout 2 tot 3
spam mailtjes per week komen door het filter zonder dat er niet-spam
mailtjes als spam worden bestempeld.)

--
With regards / Met groet,
Taco