lijstje

MACHIEL VAN VEEN vertaling@nl.linux.org
Sat, 26 Apr 2003 13:34:29 +0100 (BST)

--0-437800898-1051360469=:84998

Locale = ook: Plaats waar iets gebeurt/ gebeurd is = achtergrond (van een verhaal), enz. Verder is het ook een vorm van Local: Plaatselijk, Niet Algemeen, Niet Algeheel, Beperkt, Alhier. Local Action: aan een plaats gebonden strafbare handeling (denk aan verboden te betreden en zo.) Ik heb de betekenissen met Hoofdletters aangegeven. Misschien heb ik hiermee iets geholpen. Tip: Schaf een Dikke van Dale aan of Roget's International Thesaurus of 'Onconventional English and Slang' van Eric Partridge.
Bron: Dikke van Dale.
Met vriendelijke groet.
Machiel van Veen.
 Branko Collin <collin@xs4all.nl> wrote:
Graag commentaar/aanvullingen/wijzigigen op/van het volgende:

- Toggle: (zn) schakel; (ww) (om)schakelen, wisselen

- Locale: (taal-)gebied, taaldefinitie

(Ik heb net wat met de locale zitten spelen in Debian GNU/Linux, en
het lijkt of 'locale' niet alleen op taal slaat, maar ook andere
instellingen als tijdzone, munteenheid, et cetera.

- Doing this ... : Dit doen (bezig)

Oftewel, als het programma meldt waar het mee bezig. Dit is hier al
eens besproken ("Re: mijn eerste vertaling - jullie commentaar"). Ik
hou niet zo van het gebruik van 'wordt' ('Dit wordt gedaan'), het is
wat passief. Niet dat mijn oplossing elegant is.

--
branko collin
collin@xs4all.nl

Yahoo! Plus - For a better Internet experience

--0-437800898-1051360469=:84998

<DIV>
<P>Locale = ook: Plaats waar iets&nbsp;gebeurt/ gebeurd is = achtergrond (van een verhaal), enz. Verder is het ook een vorm van Local: Plaatselijk, Niet Algemeen, Niet Algeheel,&nbsp;Beperkt, Alhier. Local Action: aan een plaats gebonden strafbare handeling (denk aan verboden te betreden en zo.) Ik heb de betekenissen met Hoofdletters aangegeven. Misschien heb ik hiermee iets geholpen. Tip: Schaf een Dikke van Dale aan of Roget's International Thesaurus of 'Onconventional English and Slang' van Eric Partridge.
<P>Bron: Dikke van Dale.
<P>Met vriendelijke groet.
<P>Machiel van Veen.