lijstje

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Sat, 26 Apr 2003 05:05:43 +0200

Graag commentaar/aanvullingen/wijzigigen op/van het volgende:

- Toggle: (zn) schakel; (ww) (om)schakelen, wisselen

- Locale: (taal-)gebied, taaldefinitie

(Ik heb net wat met de locale zitten spelen in Debian GNU/Linux, en
het lijkt of 'locale' niet alleen op taal slaat, maar ook andere
instellingen als tijdzone, munteenheid, et cetera.

- Doing this ... : Dit doen (bezig)

Oftewel, als het programma meldt waar het mee bezig. Dit is hier al
eens besproken ("Re: mijn eerste vertaling - jullie commentaar"). Ik
hou niet zo van het gebruik van 'wordt' ('Dit wordt gedaan'), het is
wat passief. Niet dat mijn oplossing elegant is.

--
branko collin
collin@xs4all.nl