[Mozilla-nl-devel] wrap around (fwd)

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Sun, 5 May 2002 20:09:54 +0200 (CEST)

---------- Forwarded message ----------
Date: Sun, 05 May 2002 18:18:14 +0200
From: Taco Witte <T.C.Witte@phys.uu.nl>
To: Reinout van Schouwen <reinout@cs.vu.nl>
Cc: mozilla-nl-devel <mozilla-nl-devel@lists.sf.net>
Subject: Re: [Mozilla-nl-devel] wrap around

Reinout van Schouwen heeft geschreven:
> Beste Mozilla-vertalers,
>
> Op de vertaling-mailinglist hebben we momenteel een discussie over hoe
> 'wrap around' vertaald moet worden in Galeon, overeenkomend met de optie
> in Mozilla in het 'Find in this page'-dialoog. Hoe hebben jullie dat
> vertaald?

Hallo Reinout
In het bestand `afwijkingen.txt' op mijn homepage
(http://www.phys.uu.nl/~twitte/mozilla-nl/bestanden) staan in principe
alle vertalingen die niet in Netscape voorkwamen of anders zijn.
De vertaling voor 'wrap around' die ik gebruik is 'omheen winden' met
als opmerking dat 'wrap' ook kan worden gebruikt in het verband
'terugloop' (terugloop van tekst, zoals in Mail bijvoorbeeld kan worden
ingesteld op 72 karakters).
Het is uiteraard niet zo dat vertaling de enige juiste vertaling is (ik
sta open voor suggesties ;).
Wat voor vertaling-mailinglist bedoel je trouwens? Is dat een algemene
lijst (vertalen@nl.linux.org?), of een die specifiek is voor Galeon?

Met groet,
Taco