ij of ij

T. Steneker vertaling@nl.linux.org
Thu, 20 Jun 2002 11:36:57 +0200

Onno Zweers schreef:

> Het lijkt mij niet handig om de IJ als één letter te gebruiken in de
> computer. Dan zoek je in Google op p-i-j-l maar je vindt een aantal
> pagina's niet omdat de auteur daarvan heeft gekozen voor p-ij-l.

Dit lijkt mij dan een fout van de zoekmachine, maar het is inderdaad iets
waar rekening mee gehouden dient te worden. Dit geldt echter alleen maar
voor teksten op het internet.

> Overigens is over de IJ al het een en ander geschreven in de nieuwsgroep
> nl.taal:
> http://home.deds.nl/~inventio/#QA8

Op de pagina die je hier geeft staan enkele interessante punten. Ik heb
ook nog eventjes naar de wetgeving hierover gekeken, ook daar ben ik
niets duidelijks tegengekomen. Heeft er iemand toevallig nog een
origineel exemplaar van de Woordenlijst van De Vries en Te Winkel liggen?

--
Met vriendelijke groeten,
Tjibbe Steneker