voorkeuren-instellingen

Tino Meinen vertaling@nl.linux.org
17 Jun 2002 23:43:10 +0200

Op zo 16-06-2002, om 12:22 schreef Reinout van Schouwen:

> Ga maar eens kijken waar je in allerlei GNOME programma's de Preferences
> vidt. Ik heb ze gezien onder 'Edit', onder 'Settings', onder 'System',
> onder 'Options' en onder 'Tools'. (!!)

> In het belang van de consistentie lijkt het me eigenlijk belangrijk dat we
> - zeker in GNOME2 - 1 op 1 vertalingen aanhouden, ook als de
> oorspronkelijke Engelse tekst eigenlijk anders had gemoeten. Je krijgt
> bijvoorbeeld die menu-pictogrammetjes (schroevendraaier + sleutel) voor
> Preferences, en als daar afhankelijk van het programma een ander woord bij
> [...]

Ok ik ben van mening veranderd.
De situatie is echt verschrikkelijk. Te erg om er zelf iets aan te doen.
(met de vertaling bedoel ik dan)
Gewoon 1op1 en dan de ontwikkelaars maar lastig gaan vallen dat ze
dingen constistent moeten gaan doen. Zo hebben de andere vertaalteams er
ook nog wat aan.

het wordt dus
Preferences => Voorkeuren
Options => Opties