copyright assignment (was: Re: nano-1.1.5 (0%, 295 untranslated))

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Tue, 8 Jan 2002 00:36:43 +0100

On 7 Jan 2002, at 23:57, Joost van Baal wrote:

> Een copyright assignment is wat je doet als je je auteursrechten
> overdraagt aan iemand anders.

Dat lijkt me toch sterk. Jan Nieuwenhuizen schrijft namelijk:

: Nouja, ik bedoel; als de auteur een copyright assignment
: nodig heeft, dan stuur je die toch een op?  Als je dat
: teveel moeite vindt, en het kan je allemaal echt niet schelen,
: dan post je die vertaling toch hier en dan stuurt iemand anders
: 'm (na controle) in.

En dat zou die iemand anders helemaal niet mogen, omdat hij niet de
auteur is.

--
branko collin
collin@xs4all.nl