font-vraagjes

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Fri, 13 Dec 2002 21:32:01 +0100 (CET)

Dag Martijn,

On Thu, 12 Dec 2002, Martijn Ras wrote:

> [MR] Zinspelen zou in deze context wel een heel erg toepasselijke
> vertaling zijn ... :) ... ik zou toch kiezen voor aanwijzing/aanwijzen
> aangezien het hier gaat om lettertypen die door midddel van een slimme
> uitlijning beter op een scherm worden weergegeven dan lettertypen die
> niet goed uitgelijnd zijn (oftewel in de beschrijving van hun lijnen een
> aanwijzing verborgen hebben voor hun weergave).

Mja. Ik denk niet dat het daar veel duidelijker van wordt. Als je
'hinting' vertaalt moet je dat denk ik ook doen met 'anti-aliasing' en
daar hebben we volgens mij ook nog steeds niets bruikbaars voor gevonden.
Voorlopig laat ik het even zo.

> [MR] Toepassen!

Okee als er zoveel mensen voor zijn, verander ik het weer terug in
toepassen.

groeten,

--

Reinout van Schouwen			Artificial Intelligence student
email: reinout@cs.vu.nl			mobile phone: +31-6-44360778