splash(screen), bootsplash

Martijn Ras vertaling@nl.linux.org
Mon, 26 Aug 2002 19:46:21 +0200

H Luitjes,

Ter zijde wil ik ff kwijt dat plonsscherm & opstartplons een
originaliteitsprijs verdienen.

Ter zake, volgens mij is het altijd een introductie van ofwel het
programma (of een onderdeel daarvan) ofwel de producent van het product.

Ik zou 'splash' dan ook als "introductie" vertalen.

Die vlieger gaat zelfs op voor naar mijn mening de mooiste en mischien
wel eenvoudigst splash ooit, van ons aller Bram Moolenaar:

               VIM - Vi IMproved

                  version 6.1
            by Bram Moolenaar et al.
  Vim is open source and freely distributable

         Help poor children in Uganda!
type  :help iccf<Enter>       for information

type  :q<Enter>               to exit
type  :help<Enter>  or  <F1>  for on-line help
type  :help version6<Enter>   for version info

Mazzel,

Martijn.