[vertaling] vertaling Inkscape

Branko Collin collin at xs4all.nl
Sun May 25 12:49:28 CEST 2008

On 25 May 2008 at 11:44, Benno Schulenberg wrote:

> Als het goed is, is de bediening van Inkscape al voor een groot deel
> in het Nederlands vertaald.  Misschien dat u in Windows Inkscape op
> de gewenste taal in moet stellen?

Het lijkt erop dat Inkscape de standaardtaal van het
besturingssysteem gebruikt. Als het besturingssysteem in het Engels
is, is Inkscape dat ook.

Als je dan toch Nederlands wil, moet je of het besturingssysteem
Nederlands maken, of een wat technischer pad bewandelen: een .bat-
bestand aanmaken met daarin de volgende regels:

@set LANG=nl_NL
@start inkscape.exe

In het vervolg moet je Inkscape dan met dat bestand opstarten.

Voorwaarde is uiteraard dat de vertalingsbestanden aanwezig zijn. Dat
zijn ze in een standaardinstallatie van Inkscape onder Windows, maar
een gebruiker krijgt een kans de vertalingen weg te vinken. Als dat
hier is gebeurd, moet eerst Inkscape opnieuw worden geïnstalleerd.
(De vertalingsbestanden naar de juiste map slepen kan ook, maar dan
moet je eerst die zien te vinden.)
--
branko collin
collin at xs4all.nl