[vertaling] vertaling exif

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Tue Jan 29 15:57:22 CET 2008

Reinout van Schouwen schreef:
> Ik wil hier wel bij opmerken dat het me een minder goed idee
> lijkt om typografische aanhalingstekens te gebruiken in
> console-toepassingen. Dat gaat geheid tot problemen leiden.

Hmm, welke problemen?

Als bepaalde tekens in het MO-bestand niet weergegeven kunnen
worden, valt gettext terug op enigszins gelijkende tekens --
‘ en ’ worden beide ', en “ en “ beide ".

Hieronder een testje met een gemangeld sed.po-bestand.  De eerste is
met UTF-8, de tweede is ISO-8859-1.

# sed --version | tail -3
Dit is vrije software;
 zie de programmatekst voor de kopieervoorwaarden.

# LC_ALL=nl_NL sed --version | tail -3
Dit is vrije software;
 zie de programmatekst voor de kopieervoorwaarden.