[vertaling] nieuwste versie

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Mon Jan 21 23:50:30 CET 2008

Erwin Poeze schreef:
> Het po-bestand dat ik vertaald heb behoort bij gnubiff versie
> 2.2.7. Nu is er een nieuwere versie, namelijk 2.2.8. De vraag
> rijst of het zin heeft het nieuwste po-bestand uit de distributie
> te halen en die te vertalen. Kan dat zomaar, of treden er dan
> allerlei complicaties op?

Het is altijd de bedoeling om de PO/POT-bestanden die zich op de
TP-website bevinden te vertalen.  Andere versies vertalen heeft
weinig zin want de robot zal ze weigeren, omdat hij er geen
bijbehorend POT-bestand van kent.  Dus als je ziet dat er van een
pakket een nieuwere versie is, en je hebt gecontroleerd dat er
nieuwe of gewijzigde strings inzitten, dan kun je dit aan de
<coordinator at translationproject.org> laten weten.  Die zal dan de
pakketbeheerder kietelen, en het nieuwe POT-bestand aankondigen.

Op de gnubiff website staat het volgende:

  9 September 2007. Gnubiff 2.2.8 minor feature release.

En ook:

  Changelog
  Version 2.2.8:

      * Upgraded license to GPL version 3
      * Updated Swedish translation (thanks to Daniel Nylander)
      * Updated Vietnamese translation (thanks to Clytie Siddall)
      * Updated German translation

Dus het lijkt me niet dat er ten opzichte van 2.2.7 ook maar iets
aan de strings veranderd is.  Maar als ik me vergis...

Trouwens, voordat je vertaling van gnubiff geaccepteerd kan worden,
zul je een disclaimer aan de FSF moeten sturen/faxen.  De mensen
van GNU zijn zeer voorzichtig aangelegd en dekken zich graag tegen
alle mogelijkheden in.