[vertaling] coreutils-6.12 (100%) by Benno Schulenberg

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Mon Aug 18 23:36:29 CEST 2008

Hallo vertalers,

De robot schreef:
> http://translationproject.org/PO-files/nl/coreutils-6.12.nl.po

Ik ben bezig het hele coreutils-PO-bestand na te lopen, en ben
inmiddels tot op bijna 60% gevorderd (tot en met 'od').  Bij het
nakijken en verbeteren let ik vooral om een consequent gebruik van
infinitieven bij het beschrijven van opties, en dat de hulpteksten
netjes in 80 kolommen passen, zonder rare afbrekingen.

Als jullie een recente coreutils hebben, zou ik willen vragen het
het bovenstaande bestand te installeren en eens hier en daar een
hulptekstje te bekijken, van 'base64 --help' tot 'od --help'.

Opmerkingen, aanmerkingen en verbeteringen zijn welkom.