[vertaling] geen gettext-foutmeldingen, maar ook geen complete vertaling?

Branko Collin collin at xs4all.nl
Sat Apr 12 12:58:09 CEST 2008

On 12 Apr 2008 at 12:31, Benno Schulenberg wrote:

> Sommige programma's vergeten om de lokalisatie ook daadwerkelijk in
> te schakelen.  Dat zou je in de brontekst na moeten kijken.  In de
> functie main() horen regels als deze voor te komen:
>
>     setlocale(LC_ALL, "");
>     bindtextdomain(PACKAGE, LOCALEDIR);
>     textdomain(PACKAGE)
>
> Of anders past je distributie misschien sommige teksten aan,
> waardoor ze niet meer kloppen met wat in de PO-bestanden staat?
>
> Of misschien vertaal je een programma dat al van subdomeinen gebruik
> maakt, maar wat nog niet goed werkt door een fout in de huidige
> [...]

Het gaat om Dia. De oude vertaling werkt nog wel als ik die gebruik
in plaats van de nieuwe.

De PO heb ik gedownload door de SVN checkout te doen voor de
relevante versie (0.96.1). Dat is ook de versie waarvan ik een
Windows-binary heb.

Ik meen me te herinneren dat tussentijdse versie van mijn vertaling
het wel deden (het was laat vnnnacht); dat zou er op wijzen dat er
tussentijds iets is misgegaan, iets wat de gettext-utilities niet
oppikken, maar waar de gettext-bibliotheek wel gevoelig voor is.
--
branko collin
collin at xs4all.nl