[vertaling] TODO-lijst voor GNOME-NL

Vincent van Adrighem adrighem at gnome.org
Thu Oct 21 23:37:01 CEST 2004

Op do, 21-10-2004 te 18:43 +0200, schreef Taco Witte:

> Je zou hier direct kunnen verwijzen naar
> http://vertaling.vrijschrift.org/vertaalgroepen

Bij deze gebeurd. Ik had wat tijd over.

> Dat lijkt me zeker een goede; het lijkt me handig om het zo op te zetten
> dat een deel van de code zo naar l10n-stats kan (iedere taal heeft het
> uiteindelijk nodig). Misschien met xml2po op de server en in
> process-translation, zodat de vertalers en het statistiekenscript gewoon
> met PO-bestanden kunnen werken? (Ik moet toegeven dat ik nooit met
> xml2po heb gewerkt.)

Zoiets is echt een gruwelijk grote onderneming. Maar het lag wel in de
lijn der verwachtingen om het zo aan te pakken.

Any volunteers? ;)

> Je mag helemaal zelf weten wat je doet, maar zoiets zou de nieuwe
> algemene webstek bij Vrijschrift niet misstaan. ("Samenwerking tussen de
> projecten bevorderen" is precies het doel ervan.)

Volgens mij waren Rinse en ik het daar toen ook over eens. Ik weet het
niet meer precies, maar het idee voor zo'n algemene opzet was toch wel
rond de algemene webstek bedacht. Maar, dit zijn voorlopig nog ideeën.
Het zal misschien volgend jaar uitkristalliseren.

Groetjes,
Vincent
--
Gpg-key: http://pki.surfnet.nl KeyID=0x06BAB003