[vertaling] JabberVertalingen

Taco Witte vertaling@vrijschrift.org
Mon, 11 Oct 2004 13:03:50 +0200

--=-Ey55qxlCSBJPjq69keMv

Op za, 09-10-2004 te 17:01 +0200, schreef Sander Devrieze:
[snip]
> Reinout van Schouwen wees mij op het Nederlands Vertaalproject i.v.m.=20
> http://openstandaarden.be/wiki/pmwiki.php/Main/JabberVertalingen
>=20
> Is het nuttig om ook bij het Nederlands Vertaalproject te komen?
>=20
> Het doel is om alles dat te maken heeft met Jabber en nog niet vertaald i=
s te=20
> vertalen. Verder werken we ook aan een woordenlijst (nog zeer experimente=
el!)=20
> met vertalingen voor veelgebruikte Jabber/XMPP/IM-woorden:=20
> [...]

Hoi Sander,

Het lijkt me zeker heel nuttig om erbij te komen! Op dit moment zitten
de vertalers van bijvoorbeeld gaim, gossip en XChat al op deze lijst en
onderlinge consistentie met vertalingen van Jabber lijkt me heel goed
(en natuurlijk ook consistentie met andere programma's).
Daarnaast kunnen jullie gebruik maken van het feit dat veel woorden hier
al eens gepasseerd zijn (op http://vertaling.vrijschrift.nl staat een
woordenboek; daar moet trouwens nog wel wat aan veranderd worden). En
jullie kunnen natuurlijk deze lijst gebruiken om op ideeen te komen voor
nieuwe vertalingen (zie eerdere discussies over browser, pop-up en
random). Jullie zijn zeker welkom.

Met groet,
Taco

--=-Ey55qxlCSBJPjq69keMv