Oproep tot last minute GRUT vertalingen (met beloning)

Freek de Kruijf vertaling@nl.linux.org
Mon, 15 Mar 2004 16:21:03 +0100

On Monday 15 March 2004 15:44, Rinse de Vries wrote:
> ........... maar ik zou de term "Desktop
> Environment"  niet vertalen..

Dat lijkt mij afhangen van de de doelstelling die je hebt met KDE en/of
GNOME. Als je dit een concurrent van Windows wil laten zijn, dus ook op
den duur voor de gewone man, dan zou je, naar mijn mening, zoveel
mogelijk Nederlandse termen moeten gebruiken. Bureaubladomgeving (moet
daar nog een koppelteken in?) lijkt mij geen gezochte vertaling en
heeft dan mijn voorkeur.

--
vr.gr.

Freek de Kruijf      t:+31 79 3420754    e:f.de.kruijf@hetnet.nl
Beelaertspark 6        2731 AE Benthuizen        The Netherlands