[gnome-nl]GNOME 2.4

Vincent van Adrighem vertaling@nl.linux.org
Fri, 12 Sep 2003 20:45:06 +0200

Hallo allemaal,

Jullie hebben het vast al gelezen. Zo niet, dan zeg ik het jullie nu:
GNOME 2.4 is uit.

Ik wou iedereen die heeft geholpen bij het vertalen van de verschillende
GNOME-modules (in de ruimste zin van het woord) bedanken voor hun inzet
tot nu toe. Door jullie is GNOME ook voor Nederlandstalige gebruikers
beschikbaar in de eigen taal. Jullie krijgen het waarschijnlijk niet
vaak te horen, maar de gebruikers kunnen trots zijn op jullie werk. :-)

Ik ben zelf bij het project gekomen rond de tijd van GNOME 1.3. De
Nederlandse versie van GNOME was toen verre van perfect. Er was
eigenlijk geen samenwerking tussen de mensen. Men was alleen
geinteresseerd in een paar eigen programmaatjes (logisch). De samenhang
miste volledig. We zijn sindsdien een hechtere groep geworden die niet
alleen vertaalde programma's wil, maar een volledig Nederlandstalige
werkomgeving. GNOME 2.0 was een van de eerste versies waar de
Nederlandse taal een consistentie kreeg waar de Engelsen al veel langer
van genoten. Nu, bij versie 2.4 inmiddels aangeland, is de Nederlandse
taal een van de best ondersteunde talen die ook volledig door
vrijwilligers is gedaan.

Ik wil daarvoor de volgende mensen bedanken (gesorteerd op voornaam):
Bart Coppens, Branko Collin, Daniel van Eeden, Elros Cyriatan, Gahan
Zwart, Henrik Goijer, Huib Kleinhout, Jan-Willem Harmanny, Jeroen van
der Vegt, Jeroen Vloothuis, Kees van den Broek, Luc Roobrouck, Mark Van
den Borre, Reinout van Schouwen, Sander Knopper, Sebastien Bruggeman,
Taco Witte, Tino Meinen.
Deze lijst is gemaakt via de CVS van GNOME. Als ik iemand vergeten ben,
dan is dat vanzelfsprekend niet expres gebeurd. Bij deze bedank ik
iedereen die hier vergeten is in de lijst. Iedereen die heeft
meegeholpen aan een Nederlandse werkomgeving kan trots zijn op zijn/haar
werk. Laat dat duidelijk zijn!

Jullie hebben het mogelijk gemaakt!!

...en nu op naar 2.6!

Hartelijke groeten,
Vincent van Adrighem

P.S. Dit is een mooie gelegenheid om mijn nieuwe e-mail adres te laten
zien. *pronk pronk* :-)
--
Gpg-key: http://pki.surfnet.nl KeyID=0x06BAB003
Help mee met het vertalen van GNOME. Kijk op http://gnome-nl.sf.net/