Al eens besproken maar ik lijk geen resultaat te kunnen vinden ...

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Mon, 1 Sep 2003 14:18:16 +0200 (CEST)

Martijn,

On Sun, 31 Aug 2003, Martijn Ras wrote:

> Ik kan uitsluitend berichten op de ze lijst terugvinden waarbij men zich
> afvraagt of de "system tray" een prullenbak is ...
>
> Voorlopig heb ik het vertaal als taakbalk ...
>
> Eigenlijk is het natuurlijk slechts een onderdeel van de de taakbalk,
> enig idee hoe 't een meer specifiekere vertaling te geven?

Taakbalk is in elk geval fout, onder meer vanwege de redenen die je zelf
al noemt. De laatste keer dat ik keek was het in KDE vertaald als
'systeemvak' - correct me if I'm wrong.

GNOME heeft iets soortgelijks onder de naam 'notification area' wat
voorlopig vertaald is als 'mededelingengebied'.

groeten,

--
Reinout van Schouwen			Artificial Intelligence student
email: reinout@cs.vu.nl			mobile phone: lost / kwijt! :-(