[Spamfilter]Kan geen mail meer sturen

V.vanAdrighem vertaling@nl.linux.org
Sun, 5 Oct 2003 18:16:55 +0200

On Sun, Oct 05, 2003 at 11:58:26AM -0400, Rik van Riel wrote:

> Verstuurt Chello zo veel spam dat het niet praktisch is om
> de mail servers van de PSBL af te halen?

Het zijn veel verschillende mailservers (20 te zien aan de namen) die
dynamisch gebruikt worden (round robin achtig idee).

> Hoe lang duurt het meestal voordat de Chello mail servers
> weer in de lijst zitten?  Dat zal toch hopelijk wel meer
> dan een paar dagen duren ?

Meestal ongeveer 1 dag. Soms zelfs slechts een paar uren. Soms ook een dag of 5. Ik weet niet precies wat daar
de reden van is. Ik weet namelijk niet wat men als "spam" ervaart op die
blockingservice.

> Rik

Groetjes,
Vincent van Adrighem