[Spamfilter]Kan geen mail meer sturen

V.vanAdrighem vertaling@nl.linux.org
Sun, 5 Oct 2003 17:33:17 +0200

Hoi allemaal,

Sinds enige weken kan ik niet meer posten op de discussielijst
vertaling@nl.linux.org. Dit komt doordat de mailserver van nl.linux.org
gebruik maakt van de spamservices van http://psbl.surriel.com/.

Deze heeft de mailservers van chello echter in de blacklist staan. Ergo, ik
kan geen mail sturen aan servers die gebruik maken van deze service.

Het principe van de psbl is dat ze automatisch op de blacklist worden gezet en
met de hand er vanaf gehaald moeten worden. Omdat het serverpark en de
gebruikersaantallen zo groot zijn is dit in het geval van chello nauwlijks
uit te voeren.

Ik heb dit tot nu toe aangezien, omdat mijn mailtjes slechts mijn mening gaven
in diverse discussies. Nu zou ik echter een vraag willen stellen op deze
discussielijst. Dat is dus ook niet mogelijk. Zelfs niet na het verwijderen
van diverse servers van de blacklist.

Het is mooi dat we een blacklist hebben, maar deze specifieke blacklist
voorkomt in ieder geval dat ik mail kan versturen naar de lijst. Graag zou
ik een oplossing willen hebben voor deze frustrerende situatie.

Hartelijke groeten,
Vincent van Adrighem