authoritative

Aurelus vertaling@nl.linux.org
29 Jan 2003 10:17:51 +0100

Op wo 29-01-2003, om 10:11 schreef Jan-Willem Harmanny:
> "Is the server authoritative? Ask your system administrator."
>
> Dit vraagt een DHCP-wizard. Wat doe ik met dat 'authoritative'? Iemand
> enig idee?

Ik zou zeggen "gezaghebbend". Dit zeg je ook bij DNS servers die "het
gezag hebben" over een bepaald domein (dus dat andere servers de
instellingen m.b.t. dat domein over moeten nemen van die server). Het is
dus iets als een "primaire server". (Wat dat met DHCP te maken heeft
weet ik ook niet. Het lijkt me dat die altijd "gezaghebbend" moet zijn
over de IP adressen die hij onder zich heeft.)

--
With regards / Met groet,
Taco aka Aurelus

http://www.cambyses.org aurelus@jabber.org GnuPG:1024D/A76A895E