[Fwd: 4e ronde moeilijke vertalingen]

Martijn Ras vertaling@nl.linux.org
Mon, 25 Aug 2003 20:31:47 +0200

[knip]
Lock:
[MR] Afhankelijk van context

expander size:
expander arrow:
[MR] Geen idee ...

query:
[MR] zoekopdracht

user defined:
[MR] gedefinieerd door gebruiker

tags:
[MR] labels of etiketten als 't om een identificatiekaartje gaat, ik
laat 't staan zodra het over HTML tags gaat ...

preview text:
[MR] voorbeeldtekst (3)

offline:
[MR] offline (1)

modify:
[MR] aanpassen

link:
[MR] koppeling

font size:
[MR] Korpsgrootte

data:
[MR] Gegevens

accessoires:
[MR] Afhankelijk van context

volume:
[MR] Afhankelijk van context, kan naast volume/geluidsniveau ook
(onder)deel uit een reeks zijn ...

strikethrough:
[MR] doorhalen (*)

service: (systeem/netwerk gerelateerd)
[MR] dienst

running: (processen/systeem gerelateerd)
[MR] actief

-----

Dit is mijn huidige lijst van woorden die niet zomaar vertaald kunnen
worden omdat ze contextafhankelijk zijn. Het is niet zo dat er daarom
geen structuur in aangebracht kan worden. In een volgende versie van
GRUT moet er tussen vooraf bepaalde vertalingen (meestal maar 2) gekozen
worden. Opmerkingen en toevoegingen zijn welkom. Hier volgt de lijst die
ik tot dusver heb:

add (toevoegen, optellen)
group (groep, groeperen)
other
state (toestand, staat)
forward (doorsturen, )
view
home
thai (thai, thais)
Polish (pools, uitvlakken) [MR] Poetsen, polijsten, slijpen ... kan ook
verorberen of iemand ervan langsgeven zijn ...
line (regel) [MR] regel of lijn
lines (lijn, regel) [MR] regels of lijnen
key (sleutel, toets)
display (weergave, beelscherm? moet opgelost worden in engels?) [MR]
beelDscherm
all (alle, alles)
start (start, starten)
scale (schaal, schalen)
number (getal, nummer) [MR] kan ook aantal zijn
lock (beveiligen, slot, vergrendelen)
length (duur, lengte)
center (centreer, midden, centrum)
show (tonen, weergeven) [MR] Tonen, display vertalen we al als weergeven
format (formaat??, opmaak) [MR] Opmaak
debug (debug, debuggen)
variable (variabel, variabele)
release (loslaten/vrijlaten, versie)
others (andere, overigen)
move (beweeg, bewegen, verplaatsen)
model (model, modeleren)
lower (verlagen, onderste, lagere)
interrupt (interrupt, onderbreek, onderbreken) [MR] Onderbreken
fill (opvullen, vullen)
test (test, testen)
space (spatie, ruimte)

Cheers,