Mozilla-NL: status

Taco Witte vertaling@nl.linux.org
Mon, 06 May 2002 17:49:37 +0200

Hallo vertalers en Mozilla-NL geïnteresseerden.

Het leek me weer eens tijd om te vertellen hoe de vertaling ervoor
staat, en daarnaast om iedereen die nu lid is van de
Mozilla-NL-devel@lists.sf.net lijst uit te nodigen om ook over te
stappen op de Vertaling@nl.linux.org lijst (ook beschikbaar als news).

De vertaling is op dit moment praktisch af. Het is jammer dat de
sneltoetsen (Alt-B voor Bestand etc) nog niet vertaald zijn (het zou wel
veel werk zijn), en dat de Help nog niet af is (op bugzilla is te zien
hoeveel nog niet gedaan is). Ik heb wel weer een paar teksten van de
Help gedaan, zodat er nu nog maar 11 over zijn (waarvan er aan 6 wordt
gewerkt volgens Bugzilla). Ik ben begonnen om ook plaatjes uit de Help
te 'vertalen'.

Naast de sneltoetsen en de Help is alles als het goed is goed vertaald,
en dus ook consistent. De vertaling is nu ook gewoon goed te gebruiken
(de XPI is naar mijn weten echt ok).

Ik hoop dat ik in deze week de vertaling zoals die er nu is zo goed te
maken dat ik hem zelf 'stabiel' durf te noemen (ik ben dus niet echt van
plan om nog veel Help teksten te gaan doen).

Als iemand dingen vindt in de vertaling die beter zouden kunnen (en nu
bedoel ik ook kleine dingen zoals hoofdletters etc), hoor ik dat graag.
Ik zou ook graag willen horen van degenen die nu iets in Bugzilla aan
zich toegewezen hebben, hoe het gaat (ik heb al een tijdje niets
daarover gehoord), en of het de bedoeling is dat de tekst(en) waarom het
dan gaat af komen voor Mozilla 1.0.

Met groet,
Taco

ps: Ik denk dat het een goed idee is als ik binnenkort ervoor zorg dat
het Mozilla-NL project bij SourceForge wordt opgeheven, om verwarring te
voorkomen. Het enige dat daar werd gebruikt was toch de mailinglist, en
schijfruimte is sowieso geen probleem (alle bestanden kunnen op mijn
homepage, en straks ook op de Mozilla server).