Vertaaladvies

Tim Van Holder vertaling@nl.linux.org
01 Mar 2002 08:06:58 +0100

On Thu, 2002-02-28 at 18:10, Peter Bosch wrote:
> Beste medevertalers,
>
> Ik heb net urpmi voor Mandrake vertaalt, ik begreep alleen 1 melding niet:
>
> "
>   --headers      - extract headers for package listed from urpmi db to\n
>                    stdout (root only).\n
> "
>
> ik heb t maar vertaald met:
>
> "
>   --headers      - pak opgenomen headers voor pakketten uit de urpmi database
> uit naar\n
>                    stdout (alleen root mag dit).\n

Ik vermoed dat 'package listed' bijeenhoort - dus eerder iets als

  ... - haal de hoofdingen voor het opgegeven pakket uit de urpmi
        database, en stuur ze naar de standaarduitvoer (enkel voor root)

Indien het tonen van pakketten iets is wat urpmi doet, is '... voor het
getoonde pakket ...' waarschijnlijk beter.

Dit is maar een gok, uitgaande van de oorspronkelijke boodschap; ik zou
in de code moeten duiken om precies te zien wat die optie effectief
uitvoert.