Mozilla/Netscape

Taco Witte vertaling@nl.linux.org
Sun, 14 Jul 2002 14:41:42 +0200

Joost Strootman heeft geschreven:
> Hallo,
>
> Ik heb gelezen over de Mozilla vertaling. Maar komt er ook nog een
> vertaling van Netscape? Ik wil namelijk wel meehelpen aan die vertaling.
> En ik ken ook nog een ander iemand die dat ook wil.

Op dit moment wordt er niet gewerkt aan een Netscape vertaling, maar het
zou volgens mij niet zo veel werk zijn, omdat Netscape verreweg het
grootste deel gemeen heeft met Mozilla, en daar is een praktisch
complete vertaling van. Ik heb het zelf alleen nog niet geprobeerd om
een Netscape versie te maken (bij andere talen wordt dat soms wel gedaan).
Als je een Netscape vertaling wil maken, kan je het best uitgaan van de
Mozilla vertaling (die is op mijn site te vinden:
http://www.phys.uu.nl/~twitte/mozilla-nl/bestanden; het 'bronbestand' is
glossary.zip). Dan is het waarschijnlijk een kwestie van wat rommelen
met MozillaTranslator (http://www.mozillatranslator.org), en bijwerken
van de vertaling. (Informatie is zeer waarschijnlijk te vinden bij de
Mozilla l10n nieuwsgroep.)
Als je specifieke vragen hebt (over bijvoorbeeld samenwerking), mail me
gerust.

Met groet,
Taco