MozillaNL: 1.1alpha & vermelding medewerkers

Taco Witte vertaling@nl.linux.org
Sun, 07 Jul 2002 17:11:53 -0100

Hallo vertalers (CC: Mozilla-NL geinteresseerden)
Er is weer een nieuwe versie (eindelijk), voor Mozilla 1.1alpha. In deze
versie is een nieuwe Help tekst erbij gekomen, en is er een nog niet
bijgewerkt die ik nog van plan ben te doen. De vertaling is helemaal bij
met 1.1alpha, op 2 strings na (waarvoor ik nog geen vertaling kon
bedenken). Onderaan volgen wat opmerkingen over 1.1alpha die niet
specifiek zijn voor de vertaling.
De status van de vertaling: op dit moment is de vertaling af, op twee
onderdelen na, namelijk de Help (waar voor het grootste deel nog aan
wordt gewerkt) en de sneltoetsen (die op dit moment nogal hinderlijk
zijn). Als iemand hierbij wil helpen, graag. Op bugzilla.mozilla.org
staat onder het onderdeel Browser Components | Dutch(NL) meer informatie
over de status van de verschillende onderdelen.

1.1alpha
--------
Degenen die graag de nieuwste versie van de vertaling willen gebruiken,
zullen helaas moeten werken met Mozilla 1.1alpha. Ik zeg helaas, omdat
er een ernstige bug in zit, die ervoor zorgt dat het niet mogelijk is om
een andere taal te kiezen, zonder te tweaken.
Na het kiezen van een andere taalinstelling en het afsluiten van
Mozilla, is het nodig om het bestand XUL.* uit de profielmap weg te
halen. Mozilla maakt dan bij het opnieuw starten vanzelf een nieuwe
versie aan van dat bestand (zodat de taalinstelling werkt).
Hopelijk is deze bug opgelost in de volgende versie (1.1beta?).

Met groet,
Taco

ps: Ik heb eens zitten denken over hoe ik in 'Over Mozilla' in het Help
menu zou moeten zeggen wie de vertaling heeft gemaakt. Op dit moment
staat er iets als 'Taco Witte et al.', maar dat was alleen maar
tijdelijk bedoeld. Ik zou er een verwijzing kunnen maken naar
vertaling.nl.linux.org, als daar een soort tabel komt met verwijzingen
naar deelprojecten (waaronder dus Mozilla-NL). Is dit een idee? (Het kan
  het voor gebruikers van free software makkelijker maken om uit te
vinden  hoe je contact op moet nemen met de vertalers.)