Database creator for .po and .pot files (fwd)

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Sat, 6 Apr 2002 14:03:48 +0200

On 30 Mar 2002, at 17:33, Reinout van Schouwen wrote:

> Dit kwam ik tegen op de gnome-i18n mailinglist. Ikzelf heb momenteel
> geen mysql draaien dus kan het niet testen. Maar het lijkt mij dat dit
> een aardige vervanging kan worden voor het (nogal eenvoudige) php
> script dat nu op vertaling.nl.linux.org staat.
>
> Ideeen? commentaar?

Ik kan het waarom niet goed onder woorden brengen, maar ik denk dat
de woordenlijst die nu op vertaling.nl.linux.org staat gedeeltelijk
een andere functie heeft dan de tool die jij ter vervanging
voorstelt. En dat zou betekenen dat er een deel van de
functionaliteit verloren gaat.

Om maar iets te noemen: als in 15 van de 17 relevante vertalingen Foo
wordt vertaald met Bar, dan wil ik er best vanuit gaan dat Bar een
correcte vertaling van Foo is, maar bijvoorbeeld niet dat Bar correct
gespeld is of in mijn specifieke geval de juiste vertaling is.

Waren er trouwens niet al soortgelijke tools als die van Filipe Maia?
Ik meen me te herinneren dat er een programmaatje was dat gtranslator
heet dat iets soortgelijks doet. (<http://www.gtranslator.org>)

--
branko collin
collin@xs4all.nl